FANDOM

Франсіско Еспос-і-Міна

Франсіско Еспос-і-Міна

Франсіско Еспос-і-Міна (1781 - 1836) — іспанський полководець, доступний для гри у "Козаки 2: Битва за Європу".

Ігрові даніРедагувати

Народився у 1781 р. у незнатній сім'ї з провінції Наварра. У 1808 р, після вторгнення до Іспанії французьких військ, сформував партизанський загін чисельністю у кілька сотень людей. Дії останнього завдавали чимало клопоту окупантам, тому досить скоро ім'я командира герільяс стало відомо всій Іспанії, а Центральна хунта присвоїла йому офіцерське звання. Удостоєний у 1811 р. чину полковника, вже через рік ця людина стала бригадним генералом, а ще через рік - головнокомандувачем військами у Наваррі та Арагоні. Став неугодною особистістю після того, як на троні опинився Фердинанд VII, оскільки був затятим поборником конституції та прагнув домогтися її введення на території Наварри. У 1814 р. підняв повстання, метою якого було завоювання автономії, але після краху свого починання втік до Франції. Через рік, бажаючи скористатися допомогою Наполеона, запропонував план спільних дій у Іспанії, яким Бонапарт не скористався. Повернувшись на батьківщину на хвилі солдатського повстання 1821 р. отримав найвище звання генералісимуса, але під час іспансько-французької війни, що гримнула через два роки, програв ряд битв у Каталонії та знову був змушений втекти за кордон. Знову опинившись у Іспанії у 1833 р, прийняв пост головнокомандуючого однієї з проурядових армій у громадянській війні, що тоді бушувала. У 1835-му обійняв посаду генерал-капітана Каталонії. Помер у Барселоні у 1836 р.

Міна, Еспос-і-Міна (Espoz y Mina) Франсиско (17.6.1781, поблизу Памплона, Наварра - 26.12.1836, Барселона), генерал.

Разом з племінником у 1808 сформував добровольчий загін (400 чол.). Вів партизанську війну (герілио) проти французької армії у Наваррі. Завоював загальноіспанську популярність та отримав від Центральної хунти офіцерський патент іспанської армії. У 1811 отримав чин полковника, у 1812 - бригадного генерала. У 1813 призначений головнокомандуючим у Наваррі та Аратне. Сформував великий загін, з яким діяв у 1813-14 на лівому фланзі іспанської армії, проте ніяких особливих успіхів не досяг.

Після повернення Фердинанда VII став одним з керівників опозиції, намагаючись ввести у Наваррі Конституцію 1812 та зробити провінцію автономною. Після провалу повстання втік до Франції. Після повернення Наполеона до Франції (1815) звернувся до нього з пропозицією про співпрацю. Але Наполеон не захотів.

Перебирається до Португалії та чекає до початку революції у 1820 році, після чого повертається до Іспанії. Ліберали призначають його генерал-капітаном Галісії, Леона та Каталонії. Під час французького вторгнення 1823 Франсіско Міна обороняє Барселону, а потім біжить до Англії. У 1830-32 зробив спробу на чолі загону прихильників вторгнутися до Іспанії.

Після амністії 1833 повернувся на батьківщину. З 1834 генерал-капітан Наварри та головнокомандувач Північної армією, воював проти карлістов. Але колишній офіцер Міни, карлістський генерал Зумалакаррегі, завдає йому ряд поразок. Більш успішно діє Міна у 1835 році у Наваррі, але в підсумку подає у відставку через слабке здоров'я. Він помер у Барселоні 24 грудня 1836 року.

Франція (іконка)
Франція
Росія (іконка)
Росія
Британія (іконка)
Британія
Пруссія (іконка)
Пруссія
Австрія (іконка)
Австрія
Єгипет (іконка)
Єгипет
Польща (іконка)
Польща
Іспанія (іконка)
Іспанія
Союз Рейна (іконка)
Союз Рейна