FANDOM

Польща (Битва за Європу)

Прапор Герцогства Варшавського

Польща — нація, доступна для гри у "Козаки 2: Битва за Європу".

Загальні даніРедагувати

СекториРедагувати

ЮнітиРедагувати

Дописати.

ПолководціРедагувати

Граючи за Польщу, гравець може обрати одного із наступних полководців:

Варшавське герцогство, у польських джерелах Князівство Варшавське (пол. Księstwo Warszawskie; фр. Duché de Varsovie; нім. Herzogtum Warschau; рос. Варшавское герцогство) — колишня польська держава під протекторатом Французької імперії, заснована Наполеоном в 1807 на польських теренах, відданих Королівством Пруссія за Тільзитським мирним договором. Герцогство було в особистій унії з наполеонівським альянсом. Після невдалого вторгнення корсиканця в Росію, герцогство було зайняте прусськими і російськими військами у 1815, край був формально розділений між двома країнами згідно з рішеннями Віденського конгресу.

Утворення герцогства Редагувати

Область герцогства звільнило народне повстання, в 1806. Одне з перших завдань для нового уряду було забезпечення продовольством французької армії у Східній Пруссії.

Варшавське герцогство засноване Наполеоном I в 1807 з польських земель, відданих Королівству Пруссія згідно з Тільзитським миром. Його створення стало можливим завдяки підтримці місцевих республіканців і великій польській діаспорі у Франції, яка відкрито підтримували Наполеона як чоловіка, здібного до відновлення Польської державності після поділів Речі Посполитої наприкінці 18-го століття.

Хоча країна була створена, як васальна держава (і була лише герцогством, замість того, щоб бути королівством), поляки сподівалися, що з часом, нація зможе повернути її колишній статус і колишні кордони.

Новостворена держава була формально незалежним герцогством, в альянсі з Францією, і в особистій унії з Саксонією. Фрідріх Август I був примушений Наполеоном зробити його нове королівство конституційною монархією, з парламентом (Сеймом).

Проте, герцогству ніколи не дозволялося розвиватися як повністю незалежній державі; Правління Фрідріха Августа I було підпорядковане до вимог французьких національних інтересів, які в значній мірі розглядали державу як джерело ресурсів. Найголовнішою особою в герцогстві фактично був французький посол. Герцогство значно відчувало недолік його власного дипломатичного представництва за кордоном.

У 1809, відбулась коротка війна з Австрією. Хоча Разинська битва була виграна, австрійські солдати увійшли у Варшаву, але війська герцогства і французів потім обійшли фланг і захопили Краків, Львів і багато з областей, анексованих Австрією під час поділів Польщі. Згідно з Шонбруннським договором істотно було розширено території герцогства на південь з відновленням колишніх польсько-литовських земель.

Географія і демографія Редагувати

Згідно з Тільзитським договором, герцогство займало терени 2-гої і 3-тьої прусських частин поділів Польщі, за винятком Данцигу, який став Вільним містом Данцигом під Французьким і Саксонським "захистом", і район, довкола Білостоку, який був наданий Росії. Прусська територія була складена з території від колишніх Прусських провінцій Нова Східна Пруссія, Південна Пруссія, Нова Сілезія і Західна Пруссія. Крім того, нова держава отримала область уздовж річки Нотець і Хелмський край.

Герцогство мало площу близько 104,000 км², з населенням приблизно 2,600,000. Велика частина його мешканців була поляками.

Після анексії в 1809 австрійської Галичини і областей навколо Замостя і Кракова, площа герцогства була значно збільшена до 155,000 км², і населення 4,300,000.

Департаменти Редагувати

Герцогство ділилося на декілька департаментів, кожен назвався на честь їх головного міста. Спочатку, їх було шість:

  • Departament warszawski
  • Departament poznański
  • Departament kaliski (Kalisz Department)
  • Departament bydgoski
  • Departament płocki
  • Departament łomżyński

Додаткова територія придбана в 1809 була організована в чотири департаменти:

  • Departament krakowski
  • Departament lubelski
  • Departament radomski
  • Departament siedlecki

Військові і економічні вимоги Редагувати

Озброєні сили герцогства були цілком під французьким контролем через його військового міністра, князя Понятковського, який був також Маршалом Франції. Фактично, герцогство було сильно мілітаризоване, оскільки було на кордоні з Пруссією, Австрійською імперією і Росією і було істотним джерелом військ в різних кампаніях Наполеона.

Постійне військо було значним по чисельністю при порівнянні з числом мешканців герцогства. Спочатку, складалось з 45,000 регулярних солдатів (кінноти, і піхоти), його кількість збільшилося до 100,000 в 1810, і під час російсько-французької війни в 1812 його армія нараховувала майже 200,000 солдатів (загальна чисельність населення приблизно 4.3 мільйонів чоловік). Великий вантаж примусового військового вербування, разом з експортом зерна, викликав істотні проблеми для економіки герцогства. Стан ще погіршився, в 1808 коли Французька імперія нав'язала герцогству угоду в Байонні, по якій герцогство брало на себе борги Пруссії перед Францією.

Кінець герцогства Редагувати

Наполеонівська кампанія проти Росії Редагувати

Поляки чекали в 1812, що герцогство отримає статус королівства і протягом Наполеонівської компанії в Росії, мало приєднати звільнені території Великого князівства Литовського, історичного партнера Польщі по Речі Посполитій. Проте, Наполеон не хотів прийняти рішення, яке зв'язало б його руки перед мирним рішенням, що передбачалося, з Росією. Проте він проголосив напад на Росію як Друга польська війна.

Цей мир не було підписано. Наполеонівська Велика армія, у тому числі істотний контингент польських солдат, мав намір поставити Російську імперію на коліна, але його військові амбіції розбила комбінація росіян і жахливий зимовий клімат; небагато повернулося з походу на Москву. Невдала кампанія проти Росії виявилося переломною в успіхах Наполеона.

Після поразки Наполеона на сході, більшість з території Варшавського герцогства перейшли до Росії в січні 1813 під час походу на Францію і його німецьких союзників. Хоча декілька ізольованих фортець протрималось більше року, існування держави прийшло до кінця. Олександр І створив Тимчасову Найвищу Раду Варшавського герцогства, щоб управляти областю через його генералів.

Віденський конгрес, і четвертий поділ Редагувати

Хоча багато європейських держав і екс-правителів було представлено на Віденському конгресі в 1815, ухвалення рішення було в значній мірі в руках головних переможців. Пруссія й Росія, фактично ділили Польщу; Австрія отримала терени згідно з Першим поділом 1772.

Росія вимагала приєднання всіх територій Варшавського герцогства. Отримати всі її надбання від трьох попередніх поділів разом з Білостоком і навколишнім краєм, отриманим в 1807. Зазіханню Росії на всі терени Варшавського герцогства протистояли інші Європейські переможці.

Пруссія отримала знов територію, що її вперше отримала при Першому поділі і яку довелося віддати Варшавському герцогству в 1807. "Велике Князівство Познанське" — частина з території, яку Пруссія завоювала при Другому поділі, її також довелося віддати в 1807. Ця територія мала площу приблизно 29,000 км².

З міста Краків і деяких територій Варшавського герцогства було створено напів-автономне Вільне місто Краків, під "захистом" його трьох потужних сусідів. Площа міста становила 1164 км², мало населення близько 88,000 осіб. Місто врешті решт анексувала Австрія в 1846.

Велика частина колишнього Варшавського герцогства, площею приблизно 128,000 км²., відновилась як "Царство Польське", в особистій унії з Росією. Де-факто російська маріонеткова держава мала окремий статус лише до 1831, коли її фактично анексувала Російська імперія.

Нації (Козаки 2 і аддона)
Козаки 2: Наполеонівські війни
ФранціяРосіяБританіяПруссіяАвстріяЄгипет
Козаки 2: Битва за Європу
ПольщаІспаніяСоюз Рейна