FANDOM

Мурад-Бей

Мурад-Бей

Мурад-Бей (1750 — 22 квітня 1801) — османський губернатор (каймакам) Єгипту (1784-1785), вожак єгипетських мамлюків, командувач кіннотою. Керував Єгиптом разом з Ібрагім Беєм. Як і Ібрагім, мав грузинське коріння.

Дані із гриРедагувати

Один із двох фактичних правителів Єгипту, командувач мамелюкської кінноти. В найбільшій битві кампанії — "Битві біля пірамід", — що відбулася піля сещила Імбаба 20 липня 1798-го р., очолював приблизно 6 тисяч вершників. Після поразки в цьому бою його шабля в якості трофея дісталася французькому "колезі"-кавалеристу Іоахіму Мюрату, проте її колишній власник не здався і на протязі ще майже року вів боротьбу з загарбниками, організував і очолив дії декілька летючих загонів. Через ефективність протипартизанських дій солдатів генерала Дезе восени 1799-го р. був змушений покинути межі країни.

Згідно деяким грузинським історикам, Мурад-Бей мав грузинське походження і народився у Тбілісі, а інші вважають, що він був черкесом. У 1768-му році його продали мамлюкському лідеру Мухаммад Бею Абу аль-Дахабу в Єгипет.

Після смерті свого хазяїна Мухаммада Бея (1775) Мурад-Бей очолив армію мамлюків, а його товариш Ібрагім-Бей керував адміністративними справами у Єгипті.

У 1784-1785 роках османський султан Абдул-Хамід І відправив у Єгипет капудан-пашу Джезаірлі Газі Хасан-пашу, наказавши йому усунути від влади Ібрагіма і Мурада. Джезаірлі зміг відновити на певний час османський контроль над Єгиптом. Ісмаїл-Бей був призначений новий військовим лідером мамлюків, а Шейх аль-Балад очолив цивільне керування. Ібрагім-Бей і Мурад-Бей втекли у південний Єгипет. У 1791-му вони повернулися в Каїр і повернули собі верховну владу.

1798-го після поразки від армії Наполеона біля пірамід, Мурад-Бей втік у Верхній Єгипет, де організував недовготривалу партизанську кампанію, придушену генералом Дезе протягом року.

1800-го Мурад-Бей уклав мир із головнокомандуючим французької армії Жан-Батистом Клебером і погодився на командування гарнізоном у Каїрі, але помер від бубонної чуми по дорозі до нього.

Франція (іконка)
Франція
Росія (іконка)
Росія
Британія (іконка)
Британія
Пруссія (іконка)
Пруссія
Австрія (іконка)
Австрія
Єгипет (іконка)
Єгипет
Польща (іконка)
Польща
Іспанія (іконка)
Іспанія
Союз Рейна (іконка)
Союз Рейна