FANDOM

"Козаки" — серія стратегій в реальному часі, розроблена однією з найвідоміших українських студій — GSC Game World.

ІсторіяРедагувати

Див. детальніше у статтях по кожній грі.

Перші успіхиРедагувати

Козаки Європейські війни лого

Сама задумка зробити RTS (Real Time Strategy) прийшла в голови хлопцям з GSC Game World 1997-му році, коли вийшла "Age of Empires". Спочатку "Козаки" планувалися як продовження цієї гри. Оскільки наступною частиною AoE могла стати доба Середньовіччя, у GSC Game World вирішили зробити гру про Новий час. Ця гра мала бути продовженням AoE, а не її конкурентом. 1998-го року почалася розробка першої частини "Козаків". Спочатку гра мала розповідати про боротьбу українців за незалежність від польських та російських завойовників і містити лише чотири нації: європейці, поляки, українці і росіяни. Але після вдалого показу демо-версії "Козаків", було вирішено розширити набір націй до 16-ти. У березні 2001-го року вийшли "Козаки: Європейські війни".

Гра мала просто шалений успіх (і досі не стихають мережеві баталії між вже немолодими ветеранами та новачками "Козаків"), і, окрилені вдалими продажами, GSC Game World випускають два аддони до гри: "Козаки: Останній довід королів" i "Козаки: Знову війна". Вони додавали по дві нові нації та дещо розширювали ґеймплей (з'явилися можливості шикувати кінноту, проводити артпідготовку тощо).

Наполеонівські планиРедагувати

Козаки 2 НВ (обкладинка)

"Козаки" доволі швидко стали популярними по всій Європі та за океаном. Тоді хлопці із GSC Game World вирішили випустити сиквел — "Козаки 2". Цього разу часові рамки були дещо посунуті і тепер гра охоплювала лише XVIII ст. (знову ж не створюючи конкуренції першим "Козакам", а плавно продовжуючи їх). Удар у грі було зроблено на реалізм та видовищність гри, змінено підхід до ґеймлпею. Гра вийшла дуже відмінною від першої частини і, хоча була доволі непоганою, але не так сподобалася гравцям, як оригінал. Тут не було тієї непевершеної атмосфери, що спостерігалася в "Козаки: Європейські війни", проте грі теж було чим зачепити душу ґеймера. Вийшовши у 2005-му році, "Козаки 2: Наполеонівські війни" показали нову, небачену досі красу графіки, реалізм та захопливість битв. Проте, все ж, успіху першої частини вона не повторила.

У 2006-му році вийшов аддон до "Наполеонівських воєн" під назвою "Козаки 2: Битва за Європу". Вона дещо змінювала ґеймплей і додавала нових націй, але, загалом, репутація гри залишилася такою ж, як і була: гарно, але вже не те.

Фенікс чи характерник?Редагувати

Козаки 3

І от коли всі, здавалося, вже й забули про таку легенду українського ґеймдеву як "Козаки", майже закрита студія GSC Game World відроджується і анонсує ремейк найгучнішої RTS 2001-го — Козаки 3! Публіка шаленіла. Ще б пак! Хоча мультиплеєрні баталії перших "Козаків" не стихають і донині, але ніхто вже й не сподівався на нову частину серії. Розробники вельми вдало змогли підігріти потенційних гравців видаючи порціями відеоскріншоти, інтерв'ю тощо. Навіть сказали дату виходу гри — зима 2015-го. Сподіваємося, GSC Game World нас не підведуть.

Історичний бікРедагувати

З історичною правдоподібністю у серії все добре. Кампанії відтворюють реальні події (або події, які могли статися, але не надто значні для потрапляння в історію), в мультиплеєрі є майже точні копії баталій, що відповідають справжнім історичним битвам. Кожен юніт, будинки мають опис з історичної точки зору. Полководці другої частини серії мають цілі біографії, де розповідається про їхнє життя та діяння.

Єдиною історичною неточністю гри, що кидається у вічі (втім, це присутнє у всіх RTS) є те, що будівлі будуються ну точно не кілька років. Але якщо витрачати кілька годин лише на будівництво базових будівель, грати було б не цікаво, так?

ҐеймплейРедагувати

Козаки: Європейські війни та аддониРедагувати

Тут доволі простий і незаплутаний ґеймплей. Проте щоб оволодіти тактичними хитростями та всіма премудростями гри доведеться немало часу в ній провести. Тут акцент робиться на великі битви. Гра намагається підштовхнути до формування загонів, мовляв "Давай, тобі ж так буде легше керувати 120-ма воїнами, ніж коли вони будуть поодинці", хоча це зовсім не обов'язково і можна банально завалити ворога тоннами гарматного м'яса. В грі, звісно, є захисні споруди, але вже на початку гри (при будівництві арт. депо чи дипломатичного центра) вони стають лише тимчасовою перешкодою. Гра підштовхує до розуміння давньої мудрості: найкращий захист — це напад. Тож кожен хоче першим наточити зброю проти ворога.

А от кампанії, навпаки, змушують гравця напружити мізки і використовувати хитрощі. В тебе є 4 фрегати, 12 яхт і 80 найманців. Захопи добре укріплений острів! Здавалося б, це просто неможливе завдання, і справді, прямий штурм і флот ворога доволі швидко знищує все військо гравця, але якщо бути хитрим і терплячим —— можна виконати поставлені умови.

Козаки 2: Наполеонівські війни і Козаки 2: Битва за ЄвропуРедагувати

Тут вже все змінилося. З гри зник флот, юніти ближнього бою вже не грають такої важливої ролі, як у першій частині. І тепер не закидаєш ворога тоннами гарматного м'яса, адже один добре вишикуваний загін легко спиняє навіть найбільше стадо. В грі з'явилися нові тактичні прийоми (втрата бойового духу під час довгої хотьби, паніка тощо). Гра стала красивішою (віконце, де показано як шикування чи битва відбувалися б насправді), технічно досконалішою (нарешті гармати не їздять самі по собі!!!!). Підхід до гри дуже змінився. Тепер військо —— це не безформне чудовисько, де поруч стоять драгуни, козаки, пікінери і мушкетери. Тепер це — добре впорядкований і вишикуваний організм одна частина якого не існуватиме без іншої. Зарано наказав стріляти і не випустив наперед кінноту? Прощавай, загоне, ти розстріляний! Гра вимогливіша до гравця, але не перенасичена геймплейно. В керуванні не важко розібратися, а крики про пощаду стада ворожих солдатів, що хвилину тому було організованим загоном приносять справжню насолоду.

Змінилися і будівлі. Тепер гравець сам себе не забезпечить, адже може самостійно добувати лише дерево та камінь (росіяни можуть збирати ще й їжу). Всі необхідні для виживання ресурси відтепер видобуваються у спеціальних поселеннях контроль над якими означає перемогу. Відрізав постачання ворогові — він помирає з голоду і ти перемагаєш.

Гра стала більш реалістичнішою, але й вимогливішою до гравця.