FANDOM

Ернст І

Ернст І

Ернст I (1784 - 1844) — полководець Союзу Рейна, доступний для гри у "Козаки 2: Битва за Європу".

Ігрові даніРедагувати

З'явився на світ у 1784 р. у герцогстві Кобург. Походив з дуже знатного роду (батько - герцог Саксен-Кобург-Заальфельдскій, мати - графиня Еберсдорф); до того ж, як старший син, з народження був однією з найбільш титулованих осіб Європи. Отримав прекрасну домашню освіту. Військову кар'єру розпочав шости років від роду, після зарахування до російського лейб-гвардії Ізмайловського полку у чині капітана. На початку 1801 р. вже у чині генерал-майора, перейшов до лейб-гвардії Кінного полку, та приблизно тоді ж вперше з'явився у Росії. Під час подій 1805, в тому числі й під Аустерліцем, був у свиті імператора Олександра. Повернувшись на батьківщину, взяв участь у катастрофічній для прусаків кампанії 1806 року, нічим особливим себе не проявив. Через рік французи вторглися до його володіннь, які вдалося повернути тільки після заступництва Олександра I; при цьому герцогство повинно було постачати солдатів для наполеонівської армії, а ще через рік виявилося включено до складу Рейнського союзу. Під час Російського походу прийняв командування над бригадою важкої кінноти, а у кампанії 1813 брав участь у битві під Лютценом, після якого майже відразу ж перейшов на сторону Шостої коаліції. За участь у справі під Кульмом був удостоєний ордена Св. Георгія IV ступеня, а після "Битви народів" очолив 30-тисячний німецький корпус та осадив утримуваний ворогом Майнц. Після остаточного скидання Наполеона у 1815 р. отримав у володіння "кишенькову" державу, яку через двадцять років продав Пруссії за круглу суму. Все життя перебуваючи на російській службі, у 1832 р. за вислугою років удостоївся чину генерала від кавалерії. Помер у 1844 р.

Дитинство і військова кар'єраРедагувати

Ернст, старший син Франца, герцога Саксен-Кобург-Заальфельдского, та Августи Рейсс-Еберсдорф, народився у 1784 році у Кобурзі. Його сестра Юліана-Генрієтта (у православ'ї Анна Федорівна) з 1796 року було дружиною великого князя Костянтина Павловича; інша сестра, Вікторія, вийшла заміж за герцога Кентського, народивши йому дочку - майбутню королеву Вікторію. У 1790 році, у шостирічному віці, зарахований капітаном до лейб-гвардії Ізмайловського полку особистим розпорядженням Катерини II, 19 листопада 1796 року наказом Павла I отримав чин полковника Ізмайловського полку. У генерал-майори проведений Олександром I 19 березня 1801 року із переводом до лейб-гвардії Кінного полку. У цьому ж полку служив його брат Леопольд.

Здобув освіту у Лозанні. Брав участь у бойових діях у Австрії у 1805 році, під час битви під Аустерліцем був у свиті Олександра I, але у 1806 році був змушений повернутися до Кобургу у зв'язку з погіршенням здоров'я батька. У франко-пруській війні 1806 року брав участь, будучи запрошеним прусським королем Фрідріхом Вільгельмом III, в її рамках брав участь у битві під Ауерштедтом та після поразки привів залишки прусської армії до Кенігсбергу. Після цього, у червні 1807 року брав участь у битві під Гейльсбергом та битві під Фридландом, нагороджений золотою зброєю з діамантами.

Після смерті Франца Саксен-Кобург-Заальфельдского у грудні 1806 року Ернст, будучи спадкоємцем, не зміг відразу вступити у управління герцогством Саксен-Кобург, оскільки його територія перебувала під контролем французьких військ; лише після укладення Тільзітського миру Наполеон I передав Ернсту його землі. Повернувшись до Кобургу у липні 1807 року Ернст знайшов його розореним війною та невдалим управлінням. Незважаючи на дану Наполеоном обіцянку відшкодувати герцогу збиток, той так нічого від французів згодом і не отримав.

У 1808 році Саксен-Кобургськє герцогство увійшло до складу Рейнського союзу, що був створений Наполеоном. Герцог Ернст бився на боці французів у війні 1812 року як командир гвардійської бригади кирасир, а на початку 1813 відзначився у битві під Лютценом. Однак складні відносини між герцогом Ернстом та французьким імператором збереглися й в подальшому (Наполеон навіть говорив, що ім'я "Кобург" назавжди залишиться у списку його ворогів), і 18 липня 1813 року, після Плесвіцкого перемир'я, Саксен-Кобург покинув Рейнський союз, перейшовши до табіру його супротивників та поступив на австрійську службу. За бій під Кульмом удостоєний російського ордена Святого Георгія 4 класу, а за бій під Лейпцигом - ордена Святого Олександра Невського з діамантами.

У рамках анти-бонапартівськой коаліції Ернст Саксен-Кобургский командував 30-тисячним 5-м Німецьким корпусом, який входив до складу Сілезької армії фельдмаршала Блюхера. На чолі цих сил він відбив у маршала Мармона Майнц. 16 грудня 1813 року його було прийнято на російську службу у чині генерал-лейтенанта та знову призначено до свити Олександра I.

У 1814 році брав участь у боях під Бриенном, Ла-Ротьером, Арсі-сюр-Обидві, Сен-Дізьє та Фер-Шампенуазом, був також активним учасником бойових дій у 1815 році у Франції. Залишався на російській службі до самої смерті, у 1832 році був призначений у генерали від кавалерії.

Герцог Саксен-Кобург-ГотськийРедагувати

На Віденському конгресі Ернст Саксен-Кобургский відстоював суверенітет Саксонії та отримав від саксонського короля у володіння землі на лівому березі Рейну (на території колишнього французького департаменту Саар) з 25 тисячами жителів, які назвав князівством Ліхтенберг. У 1821 році ввів у своїх землях конституцію. Робив кроки для розвитку господарства, судочинства та народної освіти.

У 1826 році, після того, як перервалася Саксен-Гота-Альтенбургского династія, Ернст приєднав до своїх володінь Готу, у обмін поступившись Заальфельдом герцогу Саксен-Мейнінгенському. Як герцог Саксен-Кобург-Гота він прийняв ім'я Ернста I (до 1852 року обидва герцогства були з'єднані тільки особистою унією). У Готі, де збереглися феодальні порядки, їм було проведено ряд прогресивних реформ, ліквідована патримоніальна (виходить безпосередньо від сюзерена) система юстиції, скасовані обмеження у торгівлі та промисловості (в тому числі скасовані монополії, що існували). При ньому була заснована Ернестінська гімназія, збільшений бюджет герцогської бібліотеки, збільшені зарплати вчителів, побудовані театри у Кобурзі та Готі. У 1834 році Ернст продав князівство Ліхтенберг Пруссії за 2 млн талерів, купивши на виручені гроші у 1836-1838 роках землі у Прусії та Баварії, необхідні для округлення території його власного герцогства. Помер у січні 1844 р. у замку Фріденштейн у Готі.

Франція (іконка)
Франція
Росія (іконка)
Росія
Британія (іконка)
Британія
Пруссія (іконка)
Пруссія
Австрія (іконка)
Австрія
Єгипет (іконка)
Єгипет
Польща (іконка)
Польща
Іспанія (іконка)
Іспанія
Союз Рейна (іконка)
Союз Рейна