FANDOM

Джеззар-паша
ДЖЕЗЗАР-ПАША (1721 - 1804) — полководець Єгипту, доступний для гри у "Козаки 2: Наполеонівські війни" та "Козаки 2: Битва за Європу".

Ігрові даніРедагувати

До 1798 був губернатором Сирії; був відомий під прізвиськом "М'ясник". Очолив сили, терміново надіслані султаном для протистояння французьким завоюванням та забезпечення безпеки південних меж Османської імперії; відтягнувши на себе частину сил Бонапарта з Єгипту та полегшивши тим самим звільнення країни, при цьому не повинен був дати себе розбити.

Закріпився у Акрі та протягом двох місяців за допомогою європейських радників успішно протистояв всім спробам французів взяти місто. Його солдати завдали противнику дуже відчутних втрат, через що, зокрема, був остаточно зірвано план сирійського походу Наполеона.

Áхмед Аль-Джаззáр, Áхмад Аль Джаззар, Áхмед-паша, Джаззáр-паша (араб. أحمد باشا الجزار тур. Cezzar Ahmet Paşa; 1721 - 23 квітень 1804 Акка) - правитель Палестини та значної частини Сирії у 1775-1804 роках.

Народився у 1721 році в бідній християнській родині у Боснії. Юнацтво його ховається в тумані і все, що відомо це лише легенди. Деякий час він працював моряком на кораблі який плавав з Боснії до Туреччини.

Продав себе работорговців, який перевозив юнаків до Каїра, де з них готували солдатів мамлюків. Перейшов у іслам та отримав ім'я Ахмед. Наступні роки він старанно вчився та тренувався військовому мистецтву. Після закінчення навчання він як і всі мамлюки був звільнений від рабства. Був дуже відданий правителю Єгипту Алі Бею, за що той його цінував та постійно просував по службі. Був проведений у звання «бей» та призначений керуючим одного з районів дельти. Дуже жорстоко придушив повстання бедуїнів за що й отримав прізвисько Джаззар (м'ясник). Існує версія, що він сам вибрав собі таке прізвисько, що б представити себе грізним правителем та просунутися у кар'єрі. У 1768 році він заплутався у брудних справах та був змушений тікати.

Після втечі прибув до Істамбулу де постав перед османським урядом. Був призначений командиром частини військ, що складалася з боснійців, албанців та північно-африканців. У 1772 році Джаззар був направлений до Бейруту для його захисту у війні Туреччини з Росією. Після взяття Бейрута російськими військами Джаззар здався управляючому районом Сидон Дахіру (1686-1775) та проживав у Акко на правах гостя. Після вбивства Дахіра оголосив себе правителем даної території та заснував столицю у місті Акко, де й залишався до самої своєї смерті у 1804 році. Джаззар створив власну армію, набираючи її з будь-яких головорізів зі всіх куточків Туреччини. Завдяки цій армії, підкупів різних посадових осіб, армії шпигунів, а також у підливанні вогню у міжусобиці горян та різних племен він утримував свою владу 29 років, до самої своєї смерті. Крім того він чотири рази отримував призначення на управління вилайета Дамаска.

Популярність Джаззара у Європі принесла облога Акко військами Бонапарта Наполеона. Наполеон, який сподівався протягом короткого часу завоювати всю Палестину, Ліван та Сирію, і який захопив Яффо за 3 дні, простояв під стінами Акко близько двох місяців. Завдяки англійському флоту, який постійно обстрілював французьку армію, а також не давав можливості висадити на берег облогову артилерію з французьких кораблів, армія Джаззар-паші змогла запобігти подальшому захопленню територій наполеонівською армією. У результаті Наполеону довелося відступити назад до Єгипту.

Історія правління Ахмеда Аль-Джаззара — це історія зрад, підкупів, важких податків для населення, грабежів, вбивств, утиск племен, що проживали на підпорядкованій території, знущань над слугами, жорстоке придушення повстань та багато крові й жорстокості. Але треба віддати йому належне, він примудрився зберегти владу до самої своєї смерті. Перетворив маленьке містечко Акко у найсильнішу фортецю, побудував водопровід, лазні, криті базари, утримав у своїх руках Акко під час облоги Наполеона. Він був найдосвідченішим та талановитим полководцем й правителем. Могила Ахмеда Аль-Джаззара знаходиться у дворі збудованої ним мечеті, яка носить його ім'я.

Франція (іконка)
Франція
Росія (іконка)
Росія
Британія (іконка)
Британія
Пруссія (іконка)
Пруссія
Австрія (іконка)
Австрія
Єгипет (іконка)
Єгипет
Польща (іконка)
Польща
Іспанія (іконка)
Іспанія
Союз Рейна (іконка)
Союз Рейна