FANDOM

Вільгельм I Вюртембергський

Вільгельм I Вюртембергський

Вільгельм I Вюртембергський (1781 - 1864) — полководець Союзу Рейна, доступний для гри у "Козаки 2: Битва за Європу".

Ігрові даніРедагувати

Народився у місті Любен у 1781 р. у родині принца Вюртембергского Фрідріха I. Військову кар'єру розпочав у 19-річному віці у австрійській армії; брав участь у битві під Гогенлинденом (Хоенліндене). З 1806 року, після того як його батько став королем, - наслідний принц Вюртембергський. Через два роки поріднився з баварським королівським будинком - союзниками Наполеона. Під час вторгнення у Росію та кампанії 1812 року прийняв командування дивізією, набраної із своїх співвітчизників. У боях та відступі від Москви, втім, разом зі своїми солдатами не брав участі, так як майже відразу ж відвів їх у Східне Прінеманье та розквартирувався там. Знову взяв участь у бойових діях (зокрема, бої під Епіналєм, Ла-Ротьером та Монтеро) тільки через півтора року, у "Битві народів" під Лейпцігом, але вже на стороні Шостиї коаліції, де командував змішаним Вюртемберзько-російсько-австрійським корпусом. За заслуги на полі бою був удостоєний російського ордена Св. Георгія II ступеня. Під час кампанії Ста днів знову встав на чолі майже 50-тисячного змішаного німецько-австрійського корпусу; у Страсбурзі активно протистояв військам генерала Раппа та через деякий час зайняв цей важливий у стратегічному відношенні місто. З 1816 р, після смерті батька, та до кінця свого життя займав трон королівства. Помер у 1864 р. на батьківщині, в замку Рошенштейн.

Старший син Фрідріха Вюртембергского (майбутнього короля Фрідріха I) та Августи Брауншвейг-Вольфенбюттельської. Народився Вільгельм у Сілезії, де його батько служив прусським офіцером.

У 1800 році Вільгельм вступив на деякий час волонтером до австрійської армії, яка перебувала під керівництвом ерцгерцога Іоанна, та відзначився у битві під Гогенлинденом. Щоб уникнути батьківського гніту, він покинув двір та у 1803 р. здійснив подорож до Франції та Італії. Тільки у 1806 році, після прийняття його батьком королівської корони, Вільгельм повернувся на батьківщину, де в якості наслідного принца вів усамітнене життя до 1812 року.

Коли Наполеон I почав війну з Росією, Вільгельм мав прийняти керівництво над Вюртемберзьким контингентом. Після вступу у межі Росії він небезпечно захворів та залишився у Вільно, звідки після одужання повернувся на батьківщину. Коли після битви під Лейпцігом приєднався до союзників і його батько, Вільгельм прийняв керівництво над 7-м армійським корпусом, що складався з вюртембергського контингенту та багатьох австрійських та російських полків.

У кампанії 1814 він відзначився у боях під Ла-Ротьером, Бар-сюр-Обидвом, Арсі-сюр-Обидвом, Фер-Шампенуазом, але під Монтеро був розбитий військами Наполеона, що втричі переважали його чисельністю.

По смерті батька 30 жовтня 1816 р. Вільгельм вступив на престол, видавши маніфест, яким оголосив, що буде сумлінно прагнути до розвитку добробуту свого народу. Заплутаний стан справ був приведений у порядок, введена була ощадливість, і у 1819 році, після тривалих дебатів, остаточно встановлена ​​конституція. Вільгельм був людиною практичною, далекоглядною, не чужий лібералізму, але честолюбний та владний. Він намагався чинити опір меттерніховській реакційній політиці та протиставити двом великим німецьким державам групу середніх та малих держав; але при рішучому образі дій перших та при незгоді між другими він скоро був змушений відступити. Він належав до кращих, порівняно, государів свого часу, та його країна була з числа найкраще керованих. Стосовно Пруссії він у 1849 та 1850 роках з'явився суворим зберігачем своїх верховних прав. Вільгельм помер у 1864 році, йому успадковував син Карл.

Франція (іконка)
Франція
Росія (іконка)
Росія
Британія (іконка)
Британія
Пруссія (іконка)
Пруссія
Австрія (іконка)
Австрія
Єгипет (іконка)
Єгипет
Польща (іконка)
Польща
Іспанія (іконка)
Іспанія
Союз Рейна (іконка)
Союз Рейна