FANDOM

Адам Людвіг Фон Охс

Адам Людвіг Фон Охс

Адам Людвіг Фон Охс (1759 - 1823) — полководець Союзу Рейна, доступний для гри у "Козаки 2: Битва за Європу".

Ігрові даніРедагувати

Народився 1759 р. у землі Верхній Гессен (Гессенськє курфюршество). Після школи вступив було вчитися на чиновника, але потім вирішив побачити світ та у 1777-му у складі корпусу вестфальських фельд'єгерів відправився до Північної Америки воювати на боці англійців проти "заколотників". За заслуги у 1781 проведений у офіцери, а після повернення з Нового Світу призначений секунд-лейтенанатом лейб-єгерської роти. З 1792 року у чині капітана брав участь у війні з Францією; рік по тому у якості командира роти єгерського батальйону здійснив похід до Фландрії у складі корпусу герцога Йоркського. У 1798 р. прийняв посаду генерал-квартирмейстер-лейтенанта, а з 1799-го став майором та командиром єгерського батальйону. Після вступу Гессена у Рейнський союз брав участь у кампанії 1805, а два роки по тому був переведений до вестфальської армії, на чолі однієї з бригад якої взяв участь у бойових діях на Піренейському півострові. У 1811 р був удостоєний титулу барона та чину дивізійного генерала. У період Російської кампанії командував вестфальскою дивізією Великої армії, з якою брав участь у боях під Валутіною Горою, Бородіно та Червоному, але під час відступу від Москви втратив майже всіх своїх солдатів. З початку 1813 року - командувач військовим округом у Хальберштадті, проте у травні того ж року розбитий російським генералом Чернишовим та взятий у полон. У 1814 р, після звільнення, повернувся на службу курфюрстові гессенському у званні генерал-майора. Помер у 1823 році у Касселі.

Народився 24 травня 1759 року у Розенталі (Rosenthal, Hessen) у буржуазній сім'ї, за наполяганням батьків вивчав теологію, але тяжів до військової служби та 11 квітня 1777 року, після того як ландграф Фрідріх II на чолі 12 000 чоловік вирушив до Північної Америки для боротьби з повстанцями колоністами, вступив до Єгерського корпусу (Feldjаgercorps). Брав участь у Американській війні на боці англійців. 7 вересня 1781 роки за відмінності у боях нагороджений офіцерським чином молодшого лейтенанта, навесні 1784 року разом з гессенським контингентом повернувся на батьківщину та служив у гарнізонах Вальдано (Waldau) та Касселя (Cassel). Супроводжував генерала Евальда (Johann von Ewald) до Данії та перейшов на датську службу з посадою командира роти, 11 жовтня 1788 року - штабс-капітан.

З початком війни проти Революційної Франції повернувся до Гессена та під командуванням ландграфа Вільгельма IX брав участь у кампанії 1792 у Шампані (Champagne), командував ротою єгерів, відзначився при взятті Франкфурта (Frankfurt), бився у Фландрії (Flandre), за відзнаку у битві 21 серпня 1793 року за Іпре (Ypre) отримав подяку фельдмаршала Фрейтага (Heinrich Wilhelm von Freytag), восени 1793 року тяжко поранений кулею у живіт, а після лікування був запрошений герцогом Йоркським (Frederick Augustus, Duke of York and Albany) на англійську службу з чином майора, але відмовився. У 1799 році - майор, командир батальйону єгерів (Jаgerbataillons), у 1802 році нагороджений дворянською гідністю. У 1805 році успішно керував організацією проходу військ маршала Бернадотта (Jean-Baptiste-Jules Bernadotte) через територію Гессена, за що нагороджений чином підполковника.

Після окупації Гессена французами та роззброєння гесенської армії залишався деякий час членом Військової колегії (Kriegscollegiums), потім пішов до Люксембургу (Luxembоurg) та у кінці 1807 року пішов на Вестфальську службу у якості інспектора оглядів, 31 січня 1808 року - полковник. Навесні 1809 року направлений до Іспанії, 15 червня 1809 року - бригадний генерал, командир 2-ї вестфальской піхотної бригади, брав участь у облозі Герони (Gerona), у 1810 році за станом здоров'я повернувся до Вестфальського Королівства, де очолив оборону узбережжя Північного моря від можливого десанту англійців, 28 вересня 1810 нагороджений титулом барона, 14 листопада 1810 отримав звання дивізійного генерала. 1 січня 1811 року - генерал-капітан Королівської гвардії, за наказом короля Жерома Бонапарта (Jerome Bonaparte) займався підготовкою вестфальських військ, брав участь у Російської кампанії 1812 року, командував 24-ю піхотною дивізією VIII-го корпусу генерала Жюно (Andoche Junot), бився під Валутіною горою, Бородіно та Червоному, 11 листопада 1812 року наказав зняти з держаків та віддати під опіку командирів всі батальйонні та полкові знамена, завдяки чому вестфальці втратили у Росії лише два прапори. 27 березня 1813 року - командир 3-го військового округу Вестфальського Королівства, 30 травня 1813 року поранений та взятий у полон загоном генерал-майора Олександра Івановича Чернишова під Хальберштадтом (Halberstadt), повернувся до Касселя тільки на початку 1814 року. У 1818 році повернувся на Гессенську службу з чином штабного полковника, отримав звання генерал-майора та у 1819 році очолив Генеральний штаб. Помер 21 жовтня 1823 року у Касселі у віці 64 років.

Кавалер гессенського ордена Лицарської Звитяги (1795 рік). Автор роботи «Betrachtungen uber die neuere Krigskunst, uber ihre Fortschritte und Veranderungen» (1817 рік).

Франція (іконка)
Франція
Росія (іконка)
Росія
Британія (іконка)
Британія
Пруссія (іконка)
Пруссія
Австрія (іконка)
Австрія
Єгипет (іконка)
Єгипет
Польща (іконка)
Польща
Іспанія (іконка)
Іспанія
Союз Рейна (іконка)
Союз Рейна