FANDOM

Єгипет (Козаки 2)

Прапор Османської імперії, до якої входив Єгипет

Єгипет — одна із націй, що доступна для гри у "Козаки 2: Наполеонівські війни" і "Козаки 2: Битва за Європу". Столиця - Каїр.

Загальні даніРедагувати

ВоєначальникиРедагувати

Граючи за Єгипет, гравець може обрати одного із наступних полководців:

СекториРедагувати

  • Каїр
  • Александрія

ЮнітиРедагувати

Дописати.

Розташовується в Північній Африці. У наші дні межує на заході - з Лівією; на півдні - з Суданом; на сході - з Ізраїлем.

Номінально залишаючись однією з провінцій Османської імперії, Єгипет був фактично самостійною державою. Поступово занепадаючи, Блискуча Порта вже не могла контролювати багатьох з своїх васалів; треба зауважити, що уряд в Стамбулі навіть не бачив в цьому особливої ​​потреби. Ставши повновладними правителями Єгипту в 1711 році, податки бий-мамлюки платили все так само справно, і турецького намісника, нехай він і був самим, що не є "голова", виганяти з країни не збиралися. До моменту вторгнення сил французької експедиційної армії (літо 1798) турецьким намісником Єгипту був паша Абу-Бакр, а фактичними правителями - двоє наймогутніших бий-мамлюків Мурад-Бей та Ібрагім-Бей.

Переважна частина території Єгипту була пустелею з плямами оазисів. Головною життєвою артерією був Ніл, в дельті якого і проживала більша частина населення. Основними заняттями для правовірної його частини були торгівля, різноманітні ремесла, караванна справа (розведення верблюдів, проведення караванів по пустелі) і сільське господарство. Крім того, були й так звані фелахи (селяни) - загальна назва для найбіднішою прошарку мусульманського населення і коптів, нащадків підкорених жителів доарабського Єгипту. Ці, в свою чергу, були погоничами, чорноробами, батраками, в кращому випадку - бродячими торговцями.

Артилерії у мамлюків було небагато, і у більшості вона була застарілою - ще з нерухомими лафетами, положення яких в ході бою змінити було майже неможливо. Чисельність же армії, яку могли виставити правителі Єгипту, була досить значною. Точно з'ясувати неможливо, але, схоже, потенційно вона становила до 10-12 тис. мамлюкської кінноти і приблизно вдесятеро більшого за чисельністю пішого ополчення - збройних фелахів. Однак через неузгодженість дій і постійних чвар серед беїв французи зазвичай зустрічалися з набагато меншими загонами супротивника - наприклад, у найбільшій битві з єгипетською армією біля селища Імбаба 20 липня 1798 брало участь приблизно 6000 мамлюків і 15000 фелахів, яких підтримувало 40 гармат.

Флот Єгипту, з яким довелося зустрітися французам, був суто річковим. Нечисленний, що складається з кількох озброєних суден, він кілька разів використовувався на Нілі в початковій стадії бойових дій проти французів.

Зазнавши нищівні поразки під Імбаба, а потім і під Салалою, вцілілі мамелюки були розсіяні; багато з них покинули Єгипет. Однак більше півроку тривала партизанська війна: з кінця серпня 1798-го по березень 1799 генерал Дезе на чолі приблизно трьохтисячного загону наполегливо переслідував летючі загони Мурад-Бея і деяких інших мамлюків. У серії боїв - наприклад, під Ель-Лахуні (жовтень 1798), Самхуді (січень 1799) і Абнуді (березень 1799) - він зумів розбити їх по частинах. Незважаючи на те, що в кожній провінції тлів вогонь повстання, а численні підкріплення від одновірців постійно приходили до Мурад-Бея з Аравії, своє завдання Дезе виконав. Замирення Верхнього Єгипту після розпаду союзу мамлюків закінчилося 29 травня 1799 захопленням порту Коссейр на Червоному морі. Військам Порти, які висадилися на середземноморському узбережжі країни влітку 1799 року, було вже ні з ким погоджувати операції проти французів.

На початку кампанії Наполеоном декларувалися повага до віри і гуманність. І взагалі, говорив він, французи прийшли, щоб звільнити правовірний народ від рабства, в якому він животіє при мамлюках. Почалося насадження французьких порядків, які, треба відзначити, все ж були багато в чому адаптовані до місцевих умов. Однак більшість населення не розуміло, що ж змінилося на краще? Податі, що раніше віддавалися мамлюкам, тепер потрібно було вносити в казну чужої армії. А французи в пошуках поповнень для "грошової скрині" використовували вбивства багатих і знаних громадян для залякування інших; з незнаними, зрозуміло, солдати церемонилися ще менше. Ці, а також інші різкі заходи народ зустрічав з все більшим обуренням. Вже у жовтні 1798 в Каїрі і багатьох селищах відбулася стихійна спроба повстання, яка була придушена французами в кращих традиціях східної жорстокості - зі спалюванням заживо, демонстрацією натовпу мішків з відрубаними головами, розстрілом з гармат цілих кварталів. У цьому сенсі досить лише згадати, що в Єгипті Наполеона дуже швидко прозвали "Султан Ель-Кебір" - "Вогняний Правитель".

Нації (Козаки 2 і аддона)
Козаки 2: Наполеонівські війни
ФранціяРосіяБританіяПруссіяАвстріяЄгипет
Козаки 2: Битва за Європу
ПольщаІспаніяСоюз Рейна